15

حمایت شرکت ملی مس از طرح‌های نوآورانه با هدف کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری – تابناک


حمایت شرکت ملی مس از طرح های نوآورانه با هدف کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری

به گزارش «تابناک» به نقل از دکتر مدرس حبانی در سفر به استان کرمان در برنامه تخصصی «صنعت سبز» در سایت جهاد دانشگاهی، مطبوعاتی دکتر مس اظهار کرد: با توجه به ذخایر قابل توجه معادن در کشور و وجود عظیم معادن. منابع خدادادی که در زمینه مس در اختیار داریم و با توجه به اهمیت و اهمیت استراتژیک این فلز گرانبها و ارزش اقتصادی آن در دنیا، میزان تولید کنونی آن در خور آن نیست، بنابراین تلاش ما باید به سمتی باشد. هدایت یک میلیون تن تولید کاتد.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از دانش و فناوری روز در تولیدات صنعتی، افزود: صنعت مس ظرفیت رسیدن به بالاترین سطوح تولید در دنیا را دارد، مشروط بر اینکه از دانش روز به خوبی استفاده کند و با مراکز تحقیقاتی و فناوری ارتباط برقرار کند. مزیت این ظرفیت در صنعت مس.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس گفت: دانش باید تجاری سازی شود و منجر به تولید ثروت شود و به بهبود فرآیندها و افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها در صنعت مس کمک کند.

وی ایجاد حلقه های پایین دستی در صنعت مس را یک ضرورت دانست و با تاکید بر اینکه حمایت از مرکز نوآوری شرکت ملی صنعت مس و تقویت صندوق سرمایه گذاری مخاطره آمیز شرکت ها (CVC) در دستور کار قرار گرفت، افزود: ما نباید این کار را انجام دهیم. فکر کنید شغل در صنعت مس فقط در مجتمع های تولیدی است. ما باید جوانان و نخبگان را در کارگاه ها و صنایع پایین دستی مشارکت دهیم و با حمایت از رشد تولید، ارزش افزوده ایجاد کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس با اشاره به حمایت مسئولان کشوری و استانی از راه اندازی صنایع پایین دستی، تاکید کرد: باید با اعتماد به نفس به کارهای غیرممکن نزدیک شد و از چالش های پیش رو نهراسید؛ در حالی که در این راستا باید با اعتماد به نفس مواجه شد. خودباوری و اعتماد به نفس می تواند به ما کمک زیادی کند. بنابراین با این روحیه است که باید در جهت پیشرفت صنعت مس گام برداریم.

امیر حسن زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان نیز با تاکید بر اینکه حمایت همه جانبه از افزایش تولید در صنعت مس خواهیم داشت، گفت: آمادگی داریم تمام ظرفیت ها را در این راستا بسیج کنیم و انتظار می رود شرکت ملی مس وارد صنایع شود. پایین دست

باید بگویم؛ در ویژه برنامه با عنوان صنعت سبز که امروز چهارشنبه 29 اردیبهشت ماه در جهاد دانشگاهی کرمان برگزار شد، کتاب «صنعت سبز در خدمت فلز قرمز» با موضوع راهکارهای جدید و علمی تولید و فرآوری فلز قرمز با کاهش انتشار هدف آشکار شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا