17

دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ + دانلود pdf


جزوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد در زمان مشخص شده توسط سازمان سنجش در اختیار داوطلبان قرار می گیرد و با فعال سازی لینک دانلود این بروشور، داوطلبان می توانند از کلیه شرایط و ضوابط آزمون مطلع شوند. متقاضیان دوره کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد جهت دریافت بروشور از طریق سایت دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.org اقدام نمایند.

جزوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد راهنمای بسیار مناسبی برای داوطلبان کارشناسی ارشد می باشد و شامل کلیه اطلاعات و شرایط دانشگاه های سراسری، دولتی دوم یا عصرانه، مستقل، غیرانتفاعی پیام نور می باشد. در این بروشور بندها و اطلاعیه های مختلفی وجود دارد که شامل قوانین ثبت نام، بررسی رشته های امتحانی، نحوه ثبت نام در هر یک از دانشگاه ها و مدارک لازم برای ثبت نام می باشد.

زمان انتشار بروشور انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1403

دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد هر ساله یک تا دو روز پس از اعلام نتایج کنکور از طریق سامانه سنجش sanjesh.org منتشر می شود. در دفترچه یادداشت امسال انتخاب رشته کنکور در دوهفته دوم خرداد ماه منتشر می شود و داوطلبان می توانند آن را دانلود و مطالعه کنند.

زمان انتشار جزوه انتخاب رشته کارشناسی ارشدزمان انتشار جزوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد

دانلود جزوه انتخاب کارشناسی ارشد 1403

دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد توسط سازمان سنجش در سایت قرار می گیرد تا داوطلبان با مطالعه دقیق این دفترچه از تمامی موارد مطلع شوند. لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد همزمان با ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد در سایت سازمان سنجش فعال می شود.

توجه داشته باشید که علاوه بر مطالعه بروشور انتخاب پرواز، بررسی اصلاحیه های آن نیز بسیار مهم است. با توجه به اینکه جزوه 1403 هنوز منتشر نشده است، لینک دانلود جزوه دوره اصلی سال گذشته را در اختیار شما قرار داده ایم. متن مقاله مطابق با انتشار جزوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1403 به روز خواهد شد.

بارگذاری جزوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد روی لینک کلیک کنید.

سفارش را تحویل بگیرید تصحیح دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد روی لینک کلیک کنید.

دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1403 از دو قسمت تشکیل شده است. قسمت اول تمام اطلاعات مربوط به سهمیه و نحوه انتخاب رشته را می دهد. در قسمت دوم اطلاعات مربوط به لیست مناطق و دانشگاه های پذیرفته شده وجود دارد.

برای بازیابی کدهای دفترچه، داوطلبان باید زمان دانلود دفترچه را بدانند. داوطلبان می توانند با مطالعه دقیق و آگاهی از ممنوعیت های ثبت نام، رشته مورد نظر خود را از بین شش گروه رشته علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی، هنر و دامپزشکی انتخاب کنند. همچنین داوطلبان می توانند با پرکردن فرم انتخاب رشته در دفترچه، رشته های مورد علاقه خود را اعلام کنند.

لیست رشته های دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1403

یکی از مهم ترین قسمت های دفترچه یادداشت سالمندان، لیست کد رشته ها است. برای هر قسمت در بروشور کدهای جداگانه ای وجود دارد که می توان آنها را جدا کرد. ضمناً هر مرکز دانشگاهی تنها ظرفیت محدودی برای پذیرش متقاضی دارد و تعداد پذیرش در دوره های روزانه، شبانه و غیرانتفاعی، پیام نور و پردیس های خودگردان نیز در بروشور ذکر شده است.

انتخاب رشته در گروه های مختلف علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی، هنر و دامپزشکی زمین های شناور ارشدشما باید تمام کدهای مورد نظر خود را استخراج کرده و در فرم آنلاین خود قرار دهید. برای برخی از رشته ها شرایط پذیرش خاصی وجود دارد که در مورد آن نیز توضیح داده شده است.

فهرست تلفن همراه با یک فراخوان برای اقدام فهرست تلفن همراه با یک فراخوان برای اقدام

جزئیات جزوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1403

بروشور ثبت نام و انتخاب منطقه کارشناسی ارشد 1403 شامل 3 فصل مختلف است. محتوای کلی بروشور شامل موارد زیر است:

  • شرایط عمومی و اختصاصی برای متقاضیان
  • سهمیه و امکانات
  • قوانین کلی عملیات
  • ترتیب و شرایط ثبت نام اتباع خارجی
  • مدارک لازم جهت ثبت نام و شرکت در آزمون کارشناسی ارشد
  • نحوه پر کردن درخواست ثبت نام کنکور
  • جداول مربوط به رشته های امتحانی
  • آزمون ها، انتخاب رشته و روش انتخاب نهایی
  • جداول با نام استان، نام و کد شهر محل سکونت
  • نمونه پیش نویس فرم درخواست ثبت نام
  • فرم ویژه میانگین تعداد واحدهای گذرانده شده برای دانشجویان سال آخر

بخش های مختلف بروشور دارای 3 فصل و بخش مربوط به توضیحات و ضوابط، جداول کد رشته محل ها و شرایط دانشگاه ها و موسسات می باشد که هر فصل به موضوعات زیر می پردازد:

شرح بروشور انتخاب رشته کارشناسی ارشد

  • نحوه دریافت گزارش اعلام نتیجه
  • نحوه انتخاب رشته
  • شرح پایان نامه کارشناسی ارشد
  • روش انتخاب
  • بورسیه و معرفی مناطق با شرایط خاص
  • سهمیه رزمندگان و ایثارگران
  • شرایط پذیرش با آزمون استعداد درخشان
  • توضیحاتی در مورد انتخاب دوره آنلاین

کد رشته ها جداول مکان ها، جزوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد

در این بخش از کتابچه راهنمای کد رشته های 6 گروه آزمایشی علوم پایه، علوم انسانی، فنی و مهندسی، هنر و دامپزشکی و کشاورزی و منابع طبیعی به همراه کلیه واحدها و مؤسسات آموزشی ارائه دهنده آنها معرفی می شود.

شرایط دانشگاه ها و فرم ها دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد

  • مقررات دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی
  • فرم ویژه معدل
  • فرم صدور گواهینامه آموزش عالی
  • پیش نویس فرم درخواست برای انتخاب رشته الکترونیکی

جزئیات بروشور انتخاب رشته کارشناسی ارشدجزئیات بروشور انتخاب رشته کارشناسی ارشد

دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

آزمون کارشناسی ارشد به صورت یکپارچه برگزار می شود. از این رو دفترچه جداگانه ای برای دانشگاه های آزاد وجود ندارد. تمامی شرایط ثبت نام درج شده شامل متقاضیان دانشگاه آزاد نیز می شود. پس از انتشار دفترچه انتخاب رشته، داوطلبان باید آن را به دقت مطالعه کرده و در صورت احراز شرایط اعلام شده، جهت تکمیل فرم انتخاب رشته وارد سایت ارزیابی شوند.

با توجه به متفاوت بودن مراحل انتخاب رشته سراسری و آزاد، متقاضیان ادامه تحصیل در واحدهای دانشگاه آزاد می بایست نسبت به دانلود دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد و ثبت کد در قسمت محل ها اقدام نمایند. امسال امکان انتخاب 100 رشته برای درخواست وجود دارد.

لازم به ذکر است به منظور جلوگیری از اشتباه داوطلبان، فرم پیش نویس انتخاب رشته در بروشور درج شده است. توصیه می کنیم قبل از پر کردن فرم اصلی انتخاب رشته، ابتدا این فرم را به صورت پیش نویس پر کنید تا دچار اشتباه نشوید.

بنر فراخوانبنر فراخوان

اخبار بروشور انتخاب رشته کارشناسی ارشد

حذف 1100 کد رشته کارشناسی ارشد از دفترچه کنکور

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد: حدود 1000 کد منطقه کارشناسی ارشد که اثری برای آنها وجود نداشت از دفترچه آزمون داوطلبان حذف شد.

به صورت انتزاعی جزوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد

جزوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد در دهه دوم خرداد 1403 در سامانه Sanjesh.org بارگذاری می شود. داوطلبانی که قصد حضور در آزمون کارشناسی ارشد را دارند در مرحله اول دفترچه را دانلود و به طور کامل و با دقت مطالعه کنند.

از آنجایی که روند انتخاب رشته ملی و آزاد متفاوت است. لذا متقاضیان ادامه تحصیل در رشته های ارائه شده توسط این دانشگاه می بایست دفترچه اختصاصی را دانلود و 100 کد رشته را در فرم ارائه شده وارد نمایند.

برای دانلود مقاله PDF انتخاب رشته کارشناسی ارشد کلیک.

جزوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1403 چه زمانی منتشر می شود؟

بروشور انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه های ملی در دهه دوم خرداد 1403 منتشر می شود.

چگونه می توانم جزوه انتخاب کارشناسی ارشد 1403 را دانلود کنم؟

این بروشور از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور و یا از طریق لینک موجود در این مقاله قابل دریافت است.

محتوای دفترچه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد سراسری چیست؟

محتوای این بروشور شامل توضیحات، نحوه انتخاب رشته، جداول کد رشته ها، ضوابط پذیرش در دانشگاه ها و موسسات مختلف و … می باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا