19

طرز تهیه کوفته ترش خوشمزه و مجلسی به روش رستورانی شمال


طرز تهیه کوفته ترشی

کوفته ترشی که یکی از غذاهای پرطرفدار در شمال ایران است، همیشه طرفداران زیادی دارد. این غذا با طعم ترش و شیرینی که دارد می تواند یک شام خوب و متفاوت برای شما و خانواده تان باشد. خیلی پیچیده نیست و با چند ترفند ساده می توانید یک کوفته ترش خوشمزه درست کنید. بیایید با مواد اولیه شروع کنیم.

برای تهیه کوفته ترشی ابتدا پیاز را رنده کرده و آب آن را بگیرید. سبزی معطر را خرد کرده و با گوشت و آرد نخودچی و ادویه ها خوب مخلوط کنید و بگذارید نیم ساعت در یخچال بماند. سپس برای سس، پیاز را تفت دهید، گردو، پوره گوجه فرنگی، انار و پوره گوجه فرنگی را اضافه کنید و بگذارید بجوشد. کوفته ها را شکل دهید و سرخ کنید سپس داخل سس بریزید و با آب گوجه فرنگی و پرتقال بگذارید بپزد تا سس غلیظ شود. بعد از 30 دقیقه کوفته ترشی شما آماده است. نوش جان!

مواد اولیه برای 3 نفر اندازه ی
گوشت گاو چرخ شده 300 گرم
پیاز سرخ شده 3 عدد
سبزیجات برای کوفته (از جمله گشنیز، جعفری، تره فرنگی) 1.5 قاشق غذاخوری
آرد نخودچی 1 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل، زردچوبه کافی
مواد لازم برای سس اندازه ی
پیاز خرد شده 1 قطعه
گردو آسیاب شده 3 قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
رب انار 2 قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی رنده شده 2 عدد
اب نصف فنجان
نمک، فلفل کافی

طرز تهیه کوفته ترشی

مرحله 1: آماده سازی گوشت و سبزیجات

پیاز را پوست گرفته و رنده کنید، سپس آب پیاز را بگیرید تا خشک شود. گیاهان معطر مانند جعفری، گشنیز و ریحان را بشویید و ریز خرد کنید. گوشت چرخ کرده را با پیاز، سبزیجات خرد شده، آرد نخودچی، نمک، فلفل و زردچوبه مخلوط کنید تا یکدست شود. این مخلوط را حدود نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا طعم ها خوب با هم مخلوط شوند.

مرحله 2: سس را آماده کنید

یک پیاز دیگر را پوست بگیرید و خیلی ریز خرد کنید. پیاز خرد شده و زردچوبه را با کمی روغن در تابه تفت دهید تا نرم و طلایی شود. سپس گردوی آسیاب شده را اضافه کنید و چند دقیقه تفت دهید تا بوی خامی گردو گرفته شود. پوره گوجه فرنگی، رب انار و رب گوجه فرنگی را به آن اضافه کرده و کمی تفت دهید. در آخر نمک و فلفل را اضافه کنید و آب را اضافه کنید و اجازه دهید سس به آرامی بجوشد و غلیظ شود.

مرحله 3: شکل دادن و سرخ کردن کوفته ها

از مخلوط گوشت و سبزیجاتی که در یخچال بوده به اندازه یک گردو بردارید و گلوله های کوچک درست کنید. کوفته ها را در تابه ای با روغن داغ بریزید و سرخ کنید تا سطح آنها طلایی و ترد شود.

مرحله 4: پخت نهایی کوفته ها در سس

کوفته های سرخ شده را با دقت داخل سس در حال جوش می ریزیم. اگر دوست داشتید می توانید در این مرحله گوجه فرنگی خرد شده و کمی آب پرتقال اضافه کنید تا طعم ترش خوبی بدهد. حرارت را کم کنید و اجازه دهید کوفته ها به مدت 20 تا 30 دقیقه داخل سس بپزند تا کاملا جذب شوند و سس غلیظ و یکدست شود. پس از پخته شدن، کوفته ترشی شما آماده سرو است. نوش جان

آموزش انواع کوفته

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا